OLIVIER VANDERSLEYEN Olivier VANDERSLEYEN is sinds 1979 professor aan de École Nationale Supérieure des Arts Visuels (ENSAV) in La Cambre (Brussel). Als lid van de Belgische en Europese pers heeft hij als cameraman voor de grote televisiezenders gebeurtenissen verslagen zoals de val van de Muur, de oorlog in ex-Joegoslavië of het conflict in Noord-Ierland… Hij is afgestudeerd aan het Institut National Supérieur des Arts du Spectacle et des Techniques de Diffusion (INSAS) in Brussel en begon zijn carrière in Frankrijk, bij FR3, evenals bij France Inter, France Culture en Sud Radio. Hij produceert en regisseert documentaires over industrieel erfgoed, zoals "Serre Effecten", "Gek van Hoeden", Arthur Brancart en de Marbriet of "Dr Biermans, a True Story", maar ook over archeologisch erfgoed: "De Stormstele, de Exodus en de Plagen van Egypte herbekeken" of over kunst: "Lost from Sight - A perte de vue". Het verhaal is gebaseerd op bewezen feiten en documenten die daarvan getuigen. De beelden weerspiegelen altijd de werkelijkheid. De bronnen worden altijd vergeleken en geverifieerd. De deskundigen spreken in hun eigen taal en drukken zich vrij uit.
ContacT

 

Olivier VANDERSLEYEN is sinds 1979 professor aan de École Nationale Supérieure des Arts Visuels (ENSAV) in La Cambre (Brussel). Als lid van de Belgische en Europese pers heeft hij als cameraman voor de grote televisiezenders gebeurtenissen verslagen zoals de val van de Muur, de oorlog in ex-Joegoslavië of het conflict in Noord-Ierland… Hij is afgestudeerd aan het Institut National Supérieur des Arts du Spectacle et des Techniques de Diffusion (INSAS) in Brussel en begon zijn carrière in Frankrijk, bij FR3, evenals bij France Inter, France Culture en Sud Radio. Hij produceert en regisseert documentaires over industrieel erfgoed, zoals "Serre Effecten", "Gek van Hoeden", Arthur Brancart en de Marbriet of "Dr Biermans, a True Story", maar ook over archeologisch erfgoed: "De Stormstele, de Exodus en de Plagen van Egypte herbekeken" of over kunst: "Lost from Sight - A perte de vue". Het verhaal is gebaseerd op bewezen feiten en documenten die daarvan getuigen. De beelden weerspiegelen altijd de werkelijkheid. De bronnen worden altijd vergeleken en geverifieerd. De deskundigen spreken in hun eigen taal en drukken zich vrij uit.